הטיפול במיגרנה

גישה טבעית להקלה ולמניעה

מיגרנות: הרבה יותר מכאב ראש

מיגרנות הן כאבי ראש חזקים ומתישים, המלווים לעיתים קרובות בתסמינים נוספים כגון בחילות, הקאות ורגישות לאור ולרעש. הן משפיעות על אנשים רבים ברחבי העולם ופוגעות באיכות חייהם.

במאמר זה, נדון בגישות טבעיות יעילות לטיפול במיגרנות, תוך התמקדות בגישתה הייחודית שלנו, המתמקדת בשורש הבעיה ומטפלת בגורמים המובילים למיגרנות.

הגורמים למיגרנה

הגורמים המדויקים למיגרנה אינם ידועים במלואם, אך הם כנראה נובעים משילוב של גורמים גנטיים (כמו היסטוריה משפחתית של מיגרנה) וגורמים סביבתיים (על ידי טריגרים שמעוררים את ההתקפים).

אותם טריגרים הם משתנים מאדם לאדם והם יכולים להיות:

  • לחץ ומתח (טריגרים נפוצים מאוד)
  • שינויים הורמונליים (נשים רבות חוות התקפי מיגרנה סביב המחזור החודשי או גיל המעבר)
  • מחסור בשינה (שינה לא מספקת עלולה להוביל לשינויים בכימיה של המוח ולעלייה ברמות ההורמון סרוטונין, שעלולים להוביל להתקף מיגרנה.)
  • אורות חזקים ורעשים חזקים
  • מזונות מסוימים (כגון שוקולד, גבינה, יין אדום , MSG,שמרים ועוד) או משקאות מסוימים (קפאין, אלכוהול ועוד).
  • אפילו שינויים במזג האוויר יכולים להוות טריגר למיגרנה עבור אנשים מסוימים.

חשוב לציין:

  • לא כל אדם יגיב לאותם טריגרים.
  • ייתכנו גורמים נוספים שאינם ידועים כיום.

הבנת הגורמים האישיים שלך למיגרנה יכולה לסייע לך למנוע התקפים ולטפל בהם בצורה יעילה יותר. חשוב לזהות את הטריגרים האישיים שלך.

מנגנון ההתפתחות המיגרנה

הגורמים למיגרנה גורמים לשינויים בכימיה של המוח ובזרימת הדם, ומפעילים מסלולים עצביים המעבירים אותות כאב.

מי נמצא בסיכון מוגבר

אנשים הלוקים בדיכאון וחרדה, דלקות פרקים, סוכרת, לחץ דם גבוה- נוטים לסבול יותר ממיגרנות.

הטיפול במיגרנה

הטיפול הרפואי הקונבנציונלי במיגרנות מתמקד לרוב בתרופות משככות כאבים ותרופות מונעות. עם זאת, תרופות אלו עלולות לגרום להמון תופעות לוואי לא רצויות, ולא תמיד הן יעילות לאורך זמן.

הטיפול הטבעי במיגרנות בקליניקה של ד"ר שושנה קנדל ND

הטיפול הטבעי במיגרנות מציע גישות עם הסתכלות רחבה המשלבות אבחון מעמיק, טיפול מותאם אישית ותמיכה לאורך כל התהליך.

גישות אלו מתמקדות בשורש הבעיה ומטפלות בגורמים המובילים למיגרנות, תוך חיזוק מערכות הגוף ותמיכה בבריאות הכללית.

התוכנית הטיפולית השלמה כוללת:

אבחון מקיף:

  • בדיקות דם לאיתור חסרים תזונתיים, חוסר איזון הורמונלי או זיהומים.
  • אבחון ממוחשב NLS לבחינת תפקוד מערכות הגוף והשפעתן על התפתחות המיגרנות. זיהוי גורמים סביבתיים ותזונתיים העלולים להוביל להתקפי מיגרנה. לקריאה נוספת על האבחון הממוחשב NLS לחץ כאן

תזונה נכונה:

בניית תפריט בריא ומאוזן תוך התחשבות בצרכים התזונתיים, רגישויות למזונות ובמצב הבריאותי.

צמחי מרפא:

שימוש בצמחים בעלי תכונות נוגדות דלקת, משככות כאבים, משפרים את זרימת הדם למוח ומסייעות בהפחתת לחץ ומתח.

ניקוי רעלים והידרוקולון:

הידרוקולון, הידוע גם כניקוי מעיים, מסייע בהפחתת תדירות ועוצמת התקפי מיגרנה על ידי סילוק רעלים, שיפור תפקוד מערכת העיכול, הפחתת דלקות ושיפור איזון החיידקים במעיים. לקריאה נוספת על ניקוי רעלים והידרוקולון לחץ כאן

תוספי תזונה בהתאמה אישית:

תמיכה בבריאות מערכת העצבים וחיזוק מערכת החיסון באמצעות תוספים כגון מגנזיום, ויטמין B2 וקו-אנזים Q10.

טיפולי מגע:

טיפולי רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי וטכניקות הרפיה כמו מדיטציה ויוגה. טיפולים אשר מפחיתים רמות מתח, לחץ וחרדה למניעת התקפי מיגרנה.

דיקור סיני:

טיפול יעיל להקלה על כאבי מגרנות ומניעת התקפים. לקריאה נוספת על חשיבות הטיפול השלם לחץ כאן

הדרכה וליווי לשינויים באורח החיים:

הקפדה על פעילות גופנית מתונה, שעות שינה מספקות, ניהול יעיל של לחץ ומתח והפחתת צריכת אלכוהול וקפאין.

יתרונות הטיפול הטבעי במיגרנות:

  • טיפול יעיל ובטוח: מתמקד בשורש הבעיה ומטפל בגורמים המובילים למיגרנות.
  • ללא תופעות לוואי: בניגוד לתרופות, הטיפול הטבעי אינו גורם לתופעות לוואי.
  • גישה עם הסתכלות רחבה: משלבת טיפול פיזי, רגשי ותזונתי.
  • תוצאות לאורך זמן: מסייע בהפחתת תדירות ועוצמת התקפי המיגרנה, ואף עשוי למנוע אותם לחלוטין!

טיפים למניעת התקפי מיגרנה:

וכעת, לקראת סוף המאמר שלנו- טיפים קטן שעושה שינוי גדול:

  • זיהוי וניהול טריגרים: זיהוי הטריגרים שלך ונקיטת צעדים להימנע מהם או לנהל אותם יכול לסייע במניעת התקפי מיגרנה.
  • ניהול לחץ: ניהול לחץ ומתח יכול לסייע במניעת התקפי מיגרנה.
  • שינה מספקת: הקפדה על שינה מספקת ואיכותית יכולה לסייע במניעת התקפי מיגרנה.
  • תזונה בריאה: אכילה בריאה ומאוזנת וללא מזונות שעלולה להיות לכם רגישות אליהם, יכולה לסייע במניעת התקפי מיגרנה.
  • פעילות גופנית: פעילות גופנית מתונה באופן קבוע (כ-30 דקות ביום) תורמת לבריאות הגוף והנפש, ועשויה לפי המחקרים, להפחית את הסיכון להתקפי מיגרנה.
  • יומן מיגרנה: תיעוד התקפי המיגרנה שלך, כולל תאריך, שעה, תסמינים וטריגרים אפשריים, יכול לעזור לך לזהות דפוסים ולנהל את הטיפול בצורה יעילה יותר.

לסיכום:

הטיפול הטבעי במיגרנות אינו פתרון קסם, לאחר שהמטופלים עולים על דרך המלך ומשיגים את התוצאה הרצויה, חייבים להמשיך אורח חיים בריא למניעת הישנותם של התקפי המיגרנה.

הטיפול הטבעי במיגרנות יכול להוביל לשיפור משמעותי באיכות חייהם של הסובלים ממיגרנות, להפחתת התדירות, רמות ועוצמת המיגרנות ואפילו למנוע את התקפים לחלוטין.

סובלים ממיגרנות? אל תתייאשו!

צרו קשר עוד היום עם הקליניקה של ד"ר שושנה קנדל ND ותתחילו את הדרך לחיים נטולי מגרנות!

לקבלת פרטים נוספים וייעוץ אישי ללא התחייבות לחץ כאן

זה בידיים שלך!

נשמח לעזור גם לך לחיות חיים שמחים ובריאים

המדריך המלא לניקוי רעלים במתנה!​

הרשמו לעדכונים במייל וקבלו גישה בלעדית למדריך המלא לניקוי רעלים במתנה!​

הירשמו עכשיו וקבלו גישה למאמרים מרתקים, מדריכים מקצועיים, מתכונים בריאים ומבצעים מיוחדים!​

נשמח לעזור גם לך לחיות חיים בריאים ושמחים!

מלאו עכשיו את הטופס, הזמינו את האבחון הממוחשב ונציגת הקליניקה תיצור עמכם קשר