כאבי בטן, נפיחות וגזים: פתרונות טבעיים יעילים

כאבי בטן, נפיחות וגזים הם תופעות נפוצות המשפיעות על אנשים רבים. הן עלולות להיגרם ממגוון גורמים, כגון תזונה לא נכונה, מתח, חרדה, מחלות מעיים ואף אלרגיות.

הסיכונים והגורמים הבריאותיים של כאבי בטן, נפיחות וגזים:

אי נוחות משמעותית: כאבי בטן ונפיחות יכולים להוביל לאי נוחות משמעותית, לפגוע באיכות החיים ולשבש את שגרת היום.

בעיות עיכול: נפיחות וגזים עלולים להקשות על עיכול המזון ולגרום לתחושת כבדות, בחילות ואף הקאות.

בעיות בריאותיות: במקרים מסוימים, כאבי בטן ונפיחות עלולים להעיד על בעיות בריאותיות, כגון מחלות מעיים דלקתיות, מעי רגיז IBS, עצירות כרונית, אבנים בכליות, דלקת בתוספתן, רגישויות למזונות, דלקת בקיבה, זיהומים ועוד.

טיפול טבעי בכאבי בטן, נפיחות וגזים:

טיפול טבעי בכאבי בטן, נפיחות וגזים מתמקד קודם כל באבחון נכון וטרק אחר כך בטיפול שורש הבעיה. במקביל לקבלת אבחון אצל רופא או בקליניקה, כדאי להתחיל גם  שינויים באורח החיים ובשימוש בתרופות טבעיות.

שינויים באורח החיים:

תזונה נכונה: הקפדה על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, פירות, ירקות ודגנים מלאים תוך צמצום צריכת מזון מעובד, מזון שומני, קפה ואלכוהול.

פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית תורמת לתנועת מערכת העיכול ומסייעת בהפחתת נפיחות וגזים.

ניהול מתח: טיפולי מגע, טכניקות הרפיה, כגון יוגה, מדיטציה ונשימות עמוקות, יכולות לסייע בהפחתת מתח וחרדה, הגורמים תכופים לכאבי בטן ונפיחות.

הטיפול הטבעי בכאבי בטן ונפיחות שאנו מציעים בקליניקה:

1.קולון הידרותרפיה: טיפול טיפול של שטיפת המעי. המים מסייעים בריכוך הצואה, עידוד תנועת המעי וניקוי רעלים מהגוף. קולון הידרותרפיה יכולה להיות יעילה מאוד לטיפול בנפיחות וגזים קשים.

2. ניקוי רעלים: ניקוי רעלים יכול לסייע בטיפול בכאבי בטן, נפיחות וגזים על ידי סילוק רעלים מהגוף ועידוד תפקוד תקין של מערכת העיכול. קיימות שיטות ניקוי רעלים רבות, כגון צומות מיצים, תזונה טבעונית ותוספי ניקוי רעלים.

3. צמחי מרפא: קיימים צמחי מרפא רבים המוכחים כיעילים לטיפול בכאבי בטן, נפיחות וגזים. בין הצמחים הנפוצים ניתן למצוא: קמומיל, מליסה, זרעי פשתן, ג'ינג'ר, נענע ועוד. חשוב לצרוך צמחי מרפא בהתאם להמלצה אישית על ידי אנשי הצוות בקליניקה.

4. תזונה ותוספי תזונה: תוספי תזונה מסוימים יכולים לסייע בטיפול בכאבי בטן, נפיחות וגזים. בין התוספים הנפוצים ניתן למצוא: פרוביוטיקה, אנזימי עיכול, מגנזיום וסיבים תזונתיים מרוכזים. חשוב לצרוך תוספי תזונה בהתאם להנחיות אישיות של איש מקצוע בקליניקה.

5. טיפולי רפואה משלימה: כגון דיקור, רפלקסולוגיה ועוד.

טיפים למניעת נפיחות בבטן:

1. אכילה קשובה (מיינדפול איטינג)-

אכילה איטית, אכילה בישיבה ולעיסה נכונה:  הרבה אנשים נוטים לשכוח את חשיבות הלעיסה הנכונה והטובה ולא מקדישים את החשיבות הראויה ללעיסת האוכל. אוכלים תוך כדי עבודה או צפייה במסכים ולא מקדישים תשומת לב לארוחה שהם אוכלים. לעיסה יסודית של המזון מסייעת בפירוק יעיל של פחמימות וסוכרים, ומפחיתה את הסיכוי לנפיחות וגזים. יש ללעוס את המזון עד למרקם עיסתי. זכרו- לקיבה אין שיניים! האוכל צריך להגיע לקיבה כשהוא כבר עבר פירוק מכאני של השיניים.

2. שתיית מים מרובה: מים חיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ולמניעת עצירות, הגורמת לנפיחות. מומלץ לשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום. תלוי ברמת הפעילות ונתונים אישיים אחרים.

3. הימנעות ממזונות קשים לעיכול: מזונות שומניים, מטוגנים, חריפים ומעובדים עלולים להקשות על עיכול המזון ולגרום לנפיחות.

4. הימנעות ממזונות הגורמים לגזים: כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים, שעועית, עדשים, בצל ושום עלולים לגרום לגזים אצל אנשים מסוימים. הרבה אנשים סובלים ממצב של מעי רגיש/רגיז וחוסר סבילות למזונות רבים במערכת העיכול. אכילת כל אותם מזונות, תגרום ישר לנפיחות ולבטן "הריונית".

5. פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית תורמת לתנועת מערכת העיכול ומסייעת במניעת נפיחות וגזים.

6. ניהול מתח: מתח וחרדה עלולים להשפיע על תפקוד מערכת העיכול ולגרום לנפיחות. טכניקות הרפיה, כגון יוגה, מדיטציה ונשימות עמוקות, וטיפולי מגע ורפואה משלימה יכולות לסייע בהפחתת מתח וחרדה.

 

חשוב לציין:

חשוב לשלב טיפול טבעי עם שינויים באורח החיים, כגון תזונה נכונה, פעילות גופנית סדירה וניהול מתח.

מאמר זה הינו מהווה תחליף לייעוץ אישי.

לסיכום

כאבי בטן, נפיחות וגזים הם תופעות נפוצות אך מטרידות שניתן לטפל בהן בהצלחה באמצעות טיפול טבעי. שילוב של שינויים באורח החיים ושימוש בתרופות טבעיות יכול להקל משמעותית על התסמינים ולשפר את איכות החיים.

 

לצפייה בסרטון- עדות של מטופלת בקליניקה שהגיעה אלינו בעקבות בעיות במערכת העיכול, כאבי בטן ועוד- לחץ כאן!

זה בידיים שלך!

נשמח לעזור גם לך לחיות חיים שמחים ובריאים

המדריך המלא לניקוי רעלים במתנה!​

הרשמו לעדכונים במייל וקבלו גישה בלעדית למדריך המלא לניקוי רעלים במתנה!​

הירשמו עכשיו וקבלו גישה למאמרים מרתקים, מדריכים מקצועיים, מתכונים בריאים ומבצעים מיוחדים!​

נשמח לעזור גם לך לחיות חיים בריאים ושמחים!

מלאו עכשיו את הטופס, הזמינו את האבחון הממוחשב ונציגת הקליניקה תיצור עמכם קשר